Співпраця з Фондом захисту інвалідів
ДНЗ «Харківський поліграфічний  центр ПТО» - один із небагатьох сучасних навчальних закладів, який вже не перший рік  надає освітні  послуги інвалідам та  особам з  особливими потребами.
     Давня дружба та тісна співпраця єднають ДНЗ «Харківський поліграфічний центр ПТО» та  Харківське обласне відділення «Фонду соціального захисту інвалідів». 
     Час, складна економічна ситуація в країні,   нестабільність та  низьке матеріальне забезпечення спонукають  дітей - інвалідів та  їх батьків до   пошуку навчального закладу, де б дитина - інвалід  змогла здобути   професію, відповідно до своїх фізичних здібностей та у подальшому реалізувати набуті   уміння та навички.  Відповідно до Законів України Поліграфічний центр здійснює в установленому порядку перепідготовку осіб з  особливими потребами.
    Серед професій, які пропонує поліграфічний центр дітям - інвалідам та особам з особливими потребами,  особливою популярністю користується  професія «Оператор комп’ютерної верстки,  палітурник».  Ця професія має певні переваги: нею можуть оволодівати інваліди з різними  вадами фізичного розвитку, професія користується попитом на ринку праці та у подальшому дає можливість   працевлаштуватися на поліграфічних підприємствах  м. Харкова та  України.
     Отже, одними із головних  законів України,  яким керується у своїй роботі навчальний  заклад є  Закон України  «Про  основи  соціальної захищеності  інвалідів  в Україні», який передбачає  надання освітніх послуг, професійної підготовки, працевлаштування, матеріально, соціально - побутових послуг  і медичного забезпечення інвалідів. Разом з тим  адміністрацією підібрані і опрацьовані нормативно - правові документи, які сприяють ефективній організації  роботи з дітьми - інвалідами в навчальному закладі, а саме: заходів,  спрямованих на  адаптування в учнівському  колективі, досягнення високого рівня самореалізації, підготовку дітей - інвалідів до самостійного життя в суспільстві, створення сприятливих умов для навчання та їх гармонійного розвитку, формування професійної і особистісної компетентності  випускників - інвалідів. Харківське обласне відділення бере участь у розробці та вдосконаленні законодавства у сфері соціального захисту інвалідів та надає інформаційно-консультаційні послуги інвалідам і підприємствам з питань, що належать до його компетенції.
Спільна діяльність з громадськими організаціями
Тісна співпраця Поліграфічного центру з громадськими організаціями,  наркологічним кабінетом та службою у справах дітей Московського району, дитячим центром "Компас" Харківського міського благодійного фонду "Благо", громадською організацією "За здоровий спосіб життя" а також з Харківським обласним відділенням Всеукраїнської благодійної організації "Всеукраїнська мережа людей, які живуть з ВІЛ/СНІД", щодо профілактичних бесід спрямованих на здоровий спосіб життя.
Організація роботи класних керівників   та майстрів в/н
Методична комісія класних керівників складається із 6 викладачів та 16 майстрів в/н. Очолює методичну комісію викладач математики Картавих Тетяна Олександрівна.
Цьогорічне планування виховної роботи у групах передбачає проведення заходів, спрямованих на реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Таким чином основна кількість заходів, що будуть проводитися у групах якраз і спрямована на  реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді: це проведення відкритих виховних годин, проектна діяльність керівників груп,  проведення круглих столів, диспутів,  створення мультимедійних презентацій.
- Розвиток пізнавальних інтересів;
- Формування комунікативних якостей;
- Виховання самодисципліни;
- Розвиток творчих здібностей;
- Корекція поведінки, робота з важковиховуваними учнями, учнями з аддиктивною поведінкою;
- Вихід з кризових ситуацій, допомога учням з вадами здоров’я;
- Робота з обдарованими учнями;
- Вивчення індивідуальних особливостей, специфіки умов і процесу їх розвитку;
- Встановлення міжособистістних відносин з кожною дитиною;
- Взаємодія з батьками, адміністрацією,  соціально-психологічною службою навчального закладу з метою проектування індивідуальної траєкторії розвитку учня, педагогічної підтримки суспільно-корисних  ініціатив учнів, корекції відхилень в інтелектуальному, моральному фізичному  становленні учнів;
- Діагностика результатів навчання, виховання, розвитку кожної особистості учня, облік їх особистих досягнень.
Золоті правила класного керівника
1.Бути  особистістю, до якої  учні тягнутимуться.
2.Вчитель повинен викликати  любов і повагу учнів до себе. А це можливо, коли він сам любить, поважає та піклується про кожну дитину, й у стосунках з нею чесний і відвертий.
3.У вчителя не має бути улюбленців, тоді  дитина прислухатиметься до порад такого вчителя,  виконуватиме його прохання, ділитиметься з ним найпотаємнішим.
4.Учитель має бути веселим, жартами підтримувати і  заохочувати позитивне. Це  наближає його до дітей і зберігає його серце та нерви у порядку.
5.Вчитель повинен правильно використовувати свій час,  щоб поповнювати запас енергії завдяки природі, мистецтву.
6.Вчителю слід завжди бути  доброзичливим. . Немає  в дитині нічого такого, що  вимагало б жорстокості. Зло перемагають добром, любов’ю. 7.Вчитель повинен бажати дитині лише добра, виховувати в неї добро своїми власними вчинками, і вона  відповість тим самим.
8.Учителю варто читати  більше наукової літератури. З такою людиною дітям  завжди цікаво.
9.Завдання вчителя, як особистості: «знайди себе в собі», підкори  себе собі, оволодіти собою і допомогти дітям зробити те саме.
10.Учитель повинен володіти мистецтвом індивідуальних бесід з дитиною, вміти вислухати її, підтримати в ній вогник самоповаги.
11.Класний керівник має створити доброзичливий учнівський  колектив, в якому кожна дитина пам’ятає, що  поруч з нею  людина,  з інтересами якої треба рахуватися.
12.Педагог має бути річкою, в якій зливається гаряче серце й хороший розум, не  допускати поспішних,  непродуманих рішень, не залежати від настрою.
13.Вчителю слід дорожити довір’ям дитини,  любити її, захищати, поважати її почуття. Тоді між учителем і дітьми скрадатимуться доброзичливі, щирі стосунки. Педагог повинен берегти найвище благо: людську гордість, недоторканість особистості, гідність дитини.
14.Вчителю необхідно виховувати у  дітей самодисципліну, боротися  з лінощами. Разом з батьками добиватися того, щоб дитина сама себе обслуговувала. Діти повинні розуміти,  що навчання у школі - це їхня найважливіша робота.
Основні  напрямки індивідуальної роботи з  учнями:
ДНЗ
"Харківський регіональний центр професійної освіти
поліграфічних медіатехнологій та машинобудування"
ВИХОВНА РОБОТА
Заступник директора з виховної роботи
Моісеєнко
Світлана Вікторівна


"Патріотичне виховання це - сфера духовного життя, яка  проникає в усе, пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується»
                                                   В. Сухомлинський
Соціальний педагог
Бондаренко Лілія Михайлівна

Освіта:  Національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Українська інженерно-педагогічна академія


Величайшая польза, которую можно извлечь из жизни, – потратить её на дело, которое переживёт нас.     
                                                                                                        Блез  Паскаль

Практичний психолог
Шуть Карина
Володимирівна


Освіта:  Національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди


Все можливе, на неможливе просто потрібно більше часу!

Виховна тема:
«Якісне оновлення змісту, форм і методів виховання на основі впровадження нових передових  технологій»


Основні напрями виховної роботи:

Виховна робота в Державному навчальному закладі «Харківський регіональний центр професійної освіти поліграфічних медіатехнологій та машинобудування» спрямована на організацію колективної,  групової та  індивідуальної роботи з учнями, виявлення їх творчих інтересів, здібностей, нахилів, захоплень, на формування морально-етичних норм поведінки, на виховання духовності та гуманності, громадянської свідомості та національних почуттів.
Заклад освіти прагне: 
●забезпечити комфортні і безпечні умови навчання та виховання учнів;
● забезпечувати виконання плану заходів з реалізації Концепції регіонального освітнього  проєкту «Виховний простір Харківщини»;
● створювати освітнє середовище, вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації;
●організувати роботу гуртка з предмета «Громадянська освіта»;
●залучати представників учнівського самоврядування до вирішення різних питань навчального закладу;
●підтримувати постійний зв’язок з громадськими організаціями, що впливають на розвиток і виховання підростаючого покоління;
●постійно пропагувати здоровий спосіб життя серед учнівської молоді, залучати громадські організації до  проведення профілактичної роботи;
● продовжувати тісну співпрацю з ССД, сектором ювенальної поліції Московського відділу поліції ГУНП у Харківській області (м. Харків) щодо профілактики правопорушень, бродяжництва, жебракування та злочинності серед учнівського колективу;
● удосконалювати  роботу психологічної служби та приділяти більшу увагу  дітям з особливими освітніми потребами, дітям-сиротам, дітям, позбавленими батьківського  піклування;
● сприяти  формуванню національно-патріотичних та громадянських якостей учнів;
● проводити заходи, спрямовані на протидію проявам булінгу в учнівському середовищі;
● проводити роботу щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
● проводити заходи щодо профілактики торгівлі людьми;  
● постійно оновлювати на сайті центру матеріали Національної дитячої гарячої лінії;
● використовувати ефективні форми моніторингу виховного процесу з метою відстеження рівня вихованості учнів;
● підтримувати постійний зв’язок з родинами учнів, залучати батьківський комітет до вирішення до вирішення важливих питань організації навчально-виховного процесу;
● розвивати роботу Євроклубу,  співпрацювати з  ЗП(ПТ)О України;
● впроваджувати у виховну роботу дистанційні форми та методи;
Методична комісія класних керівників  та майстрів виробничого навчання складається з  12 професійних, талановитих педагогів, що  мають  значний досвід роботи з учнями в системі  закладів професійно (професійно-технічної) освіти.
Основна мета виховної роботи Центру - забезпечення органічної єдності навчальної та позаурочної діяльності учнів, сім'ї і громадськості, розвиток творчих здібностей дітей, організація диференційованої роботи з ними. З цією метою провадиться комплекс заходів щодо виховання:
- національно свідомої особистості майбутнього громадянина України;
- залучення підростаючого покоління до традицій, звичаїв, обрядів українського народу, героїко– патріотичного виховання;
-  формування в учнів  навичок  культури  здоров’я, безпечної поведінки; 
- підвищення рівня інформованості учнів з питань профілактики тютюнокуріння,  алкоголізму, наркоманії, профілактика ВІЛ/СНІДу;
- профілактика поширення ксенофобських і расистських проявів серед молоді; випадків фізичного і психічного насильства;
- попередження торгівлі людьми,  всіх  форм експлуатації,  втягання у злочинну діяльність;
- подолання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх.
«Виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді - формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей».
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Структура виховної роботи

Директор: dir.poligrafcpto@ptukh.org.ua

Бухгалтерія: buh.poligrafcpto@ptukh.org.ua

Метод. кабінет: mkab.poligrafcpto@ptukh.org.ua
Приймальня: pr.poligrafcpto@ptukh.org.ua

Відділ кадрів: vkadr.poligrafcpto@ptukh.org.ua

Телефон секретаря: (057) 738-42-63
Copyright © 2013 by 
ДНЗ "«Харківський регіональний центр професійної освіти поліграфічних медіатехнологій та машинобудування»"
All Rights reserved